It started with a dream... Mary Kay Ash wist altijd al dat een vrouw alles kan bereiken. Zij was haar tijd steeds een stap vooruit en veranderde de maatschappij door in een mannelijk gedomineerde maatschappij haar droomonderneming op te richten en daarbij te denken als een vrouw, wat een schot in de roos bleek. Op haar weg naar de top brak zij door elke grens heen, sterker nog, zij bouwde een ladder voor andere vrouwen die dat ook wilden. Zij durfde destijds al in het groot te dromen.
Wat als droom van Mary Kay Ash begon, geeft nu talloze vrouwen overal ter wereld de mogelijkheid zelfstandig te werken en een autonoom leven volgens hun eigen ideeën te leiden.
Mary Kay Ash richtte haar onderneming ruim 60 jaar geleden op, maar zij is ook nu nog een bron van inspiratie voor miljoenen mensen. Haar waarden leven voort en haar missie vrouwen sterker te maken, is nu net zo belangrijk als vroeger. Het levenswerk van Mary Kay Ash maakte van haar een baanbrekende ondernemer.
1963
Op 13 september richtte Mary Kay Ash haar onderneming op en opende haar eerste zaak: Beauty by Mary Kay.
1964
Mary Kay Ash begint met de jaarlijkse traditie van het "seminar", waarbij de prestaties van vrouwen op het gebied van ondernemerschap worden erkend en biedt in dit kader zowel inspiratie als trainings voor het komende jaar.
1969
Mary Kay Ash introduceert het carrièreprogramma "auto" en maakt de legendarische pink Cadillac tot een symbool van succes voor haar zelfstandige schoonheidsconsultants.
1976
De Direct Selling Association verleent Mary Kay Ash de Hall of Fame Award.
1978
Om de prestaties van Mary Kay Ash te eren en waardering uit te spreken voor het overwinnen van de problemen aan het begin van haar carrière, ontvangt zij de Horatio Alger Distinguished American Citizen Award.
1979
Het tv-programma "60 Minutes" zendt een bericht over Mary Kay's verhaal.
1984
"Mary Kay on People Management", het invloedrijke eerste boek van Mary Kay Ash, verschijnt en komt op de bestsellerlijst van de Wall Street Journal.
1985
The World Almanac and Book of Facts betitelt Mary Kay Ash als een van de "25 meest invloedrijke vrouwen van Amerika".
1988
Mary Kay Ash wordt in de reeks "Great American Entrepreneurs" van het Smithsonian Institute voorgesteld.
1993
Ter viering van het 30-jarig bestaan van Mary Kay's onderneming opent het bekroonde Mary Kay Museum in Dallas, Texas zijn deuren om de succesweg van Mary Kays weer te geven en te honoreren en daardoor toekomstige oprichtsters van ondernemingen te inspireren.
1996
Mary Kay Ash sticht de Mary Kay Ash Charitable FoundationSM, thans bekend als "The Mary Kay Foundation", ter ondersteuning van kankeronderzoek en vrouwenorganisaties.
1999
Mary Kay Ash wordt als "Texas Woman of the Century" onderscheiden.
2000
De tv-zender Lifetime huldigt Mary Kay Ash als de eminentste vrouwelijke ondernemer van de twintigste eeuw.
2003
De Baylor University huldigt Mary Kay Ash in een wetenschappelijke studie als de "belangrijkste vrouwelijke ondernemer van de Amerikaanse geschiedenis".
2004
Mary Kay Ash wordt door de tv-zender PBS en de Wharton School of Business aan de University of Pennsylvania als een van de invloedrijkste zakenmensen van de afgelopen 25 jaar geprezen.
2011
Mary Kay medewerkers, zelfstandige schoonheidsconsultants, vrienden en familie slaan de handen in elkaar om het werk van Mary Kay Ash voort te zetten en aan de eerste "Global Month of Service" van de onderneming deel te nemen.
2013
Mary Kay Ash's onderneming, die zij met slechts 5000 US-dollar heeft opgericht, viert haar 50-jarig bestaan en blijft trouw aan dezelfde waarden en principes waarmee zij is begonnen.
2018
Mary Kay Ash's nalatenschap – vrouwen door ondernemerschap meer mogelijkheden te geven – leeft in meer dan 35 landen en officiële Mary Kay markten voort.
2021
In het jaar 2021 kondigde Mary Kay haar globale duurzaamheidsstrategie aan: vandaag levens verrijken voor een duurzaam morgen. De holistische opzet van het project is essentieel om de aspecten economie, milieu en sociale dingen ingrijpend te veranderen. Daarbij is het niet de bedoeling van Mary Kay punctueel te handelen. Het gaat er juist om de eerste steen voor tien jaar duurzaam handelen te leggen.
2023
Sinds 1963 – dus al 60 jaar – is het onze missie om het leven van vrouwen te verrijken. Wat DESTIJDS begon, waar we VANDAAG voor staan en wat onze missie VOOR ALTIJD zal zijn: Wij maken vrouwen sterk. Dat is onze hartslag. Wij bieden hen de mogelijkheid om als zelfstandige ondernemers succesvol te zijn en hun doelen te bereiken – hoe groot of klein die ook mogen zijn.